Leczenie kanałowe (endodontyczne)

Pod mikroskopem

Leczenie kanałowe (endodontyczne) w oparciu o współczesne zasady z wykorzystaniem najnowocześniejszych technik pozwala pod kontrolą mikroskopu na najdokładniejsze opracowanie kanałów korzeniowych (zestaw do mechanicznego opracowania kanałów japońskiej firmy Morita) oraz ich optymalne wypełnienie (metody termiczne Obtura + System B).

Leczenie kanałowe przeprowadzane jest w przypadku nieodwracalnego uszkodzenia nerwu zęba. Mimo, że może wymagać cierpliwości i kosztów pozwala na uniknięcie ekstrakcji, która - co wie każdy dobry dentysta - zawsze powinna być rozwiązaniem ostatecznym. Korzyści płynące z prawidłowo przeleczonego endodontycznie zęba są niebagatelne. Przy odpowiedniej pielęgnacji i kontroli pozwalają na długotrwałe utrzymanie własnego zęba w jamie ustnej, jak również stanowią solidny zrąb pod koronę lub filar mostu.

W przypadku zaniechania leczenia kanałowego dochodzi do silnych objawów bólowych zęba oraz tworzenia się zmian zapalnych dookoła wierzchołka korzenia. Leczenie kanałowe polega na dokładnym usunięciu zainfekowanej lub nieodwracalnie zmienionej zapalnie miazgi, a następnie szczelnym wypełnieniu oczyszczonych kanałów odpowiednim materiałem.

chirurg stomatolog gliwicegabinet stomatologiczny Gliwice

W ostatnich latachendodoncja przeszła prawdziwą rewolucję. Jednym z wynalazków, które umożliwiają jeszcze skuteczniejsze leczenie chorych zębów, są mikroskopy stomatologiczne. Jeszcze całkiem niedawno, przy braku odpowiedniego sprzętu stomatologicznego, ząb w którym wystąpiło zapalenie lub uszkodzenie miazgi musiał zostać usunięty. Teraz, zaawansowana technologia - głównie dzięki użyciu mikroskopu stomatologicznego - pozwala na uratowanie większości takich przypadków w sposób bezbolesny i bezpieczny dla pacjenta. Urządzenia pozwalają na dokładniejsze obejrzenia zęba i lepszą diagnozę.

gabinet stomatologiczny Gliwice, RTG

W naszych gabinetach mamy do dyspozycji nowoczesne mikroskopy Leica M320, pozwalające na nawet 40-krotne powiększenie oraz zapewniające bardzo dobre oświetlenie pola zabiegowego światłem LED. Umożliwiają one skuteczne leczenie kanałowe oraz ograniczają występowanie powikłań z nim związanych do minimum. Leczenie endodontyczne pod kontrolą mikroskopu posiada wiele zalet, między innymi:

• pozwala na uwidocznienie niewidocznych gołym okiem ujść dodatkowych lub zobliterowanych kanałów korzeniowych,
  • umożliwia dokładną diagnostykę towarzyszących patologii zębów, takich jak złamania podłużne korzenia bądź dna komory,
  • stanowi nieocenioną pomoc podczas usuwania fragmentów złamanych narzędzi endodontycznych,
  • pozwala na opracowanie i wypełnienie kanałów korzeniowych pod kontrolą wzroku,
  • dzięki czemu mamy możliwość uratowania na długie lata zębów w innych okolicznościach przeznaczonych do ekstracji.

Standardowe leczenie endodontyczne bez mikroskopu nie zawsze kończy się powodzeniem. Utrudnieniem może być nietypowa anatomia zęba, wąskie lub zarośnięte kanały czy też zakrzywione korzenie. Dodatkowo leczenie może zostać powikłane przez złamanie narzędzia endodontycznego, perforację lub nie odnalezienie dodatkowych kanałów. We wszystkich tych przypadkach mikroskop znacznie zwiększa szanse na prawidłowe przeleczenie, a zęby, które były skazane na ekstrakcję mogą prawidłowo funkcjonować przez długie lata.

leczenie kanałowe, chirurg stomatolog Gliwice leczenie kanałowe, chirurg stomatolog Gliwice